Er is een tijd van komen en één van gaan - Reisverslag uit Peking, China van Job Beuzel - WaarBenJij.nu Er is een tijd van komen en één van gaan - Reisverslag uit Peking, China van Job Beuzel - WaarBenJij.nu

Er is een tijd van komen en één van gaan

Door: Job Beuzel

Blijf op de hoogte en volg Job

31 December 2019 | China, Peking

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: mijn avonturen in China komen tot een einde. Ik ben nog twee weken loashe Job bij Best Mind en dan ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil.
Hoe komt het dat ik ongeveer 2.5 maand nadat ik in Nederland was om een nieuw visum te krijgen, en met veel enthousiasme uitkeek om weer terug te gaan, het voor gezien houdt? De verkorte versie luidt als volgt:

Tijdens mijn bijna 2,5 week Nederland heeft Best Mind van bestuur gewisseld. Voordat ik naar NL ging draaide het om plezier hebben met je collega's, je koters en je lessen. Dit plezier zou volgens hen visie (positieve) invloed hebben op je werk. Een visie waar ik voor de volledige 100% achter stond. Ik had ook veel plezier.

Echter is het nu bestuur volledig gefocust op verbetering, meer geld en meer stress dus uiteindelijk. Chinese collega's draaien werkweken van 6 dagen per week met een gemiddelde werkweek van 55 tot 60u. Met enorm veel extra taken die ze helemaal niet willen hebben. Maar omdat de hiërarchie hier zo sterk is moeten ze wel. En zoals altijd gaat dit ten koste van de sfeer in de school.

Ook zijn er nog wat misverstanden, akkefietjes en meningsverschillen ontstaan tussen mij en het management van een aantal 'filialen'. Maar dit is een te lang en gefrustreerd verhaal om uit te leggen. Gefrustreerd en bloed onder de nagels vandaan halen soort situaties.

Nouja, conclusie, ik heb de handdoek in de ring gegooid. Ik wist natuurlijk dat hiërarchie en management belangrijk is China, maar soms gaan ze gewoon te ver. Te ver voor mij althans.

Het leuke daarentegen is dat ik ga reizen door Azië. Iets wat ik al heel lang wilde doen, en nu eindelijk de kans voor krijg. Zo staan op de planning een bezoek aan de grens met Noord-Korea, Taiwan, Zhangjiajie (die moet u echt even Google, adembenemend!!), en als afsluiter Vietnam.

Ik kan nu al niet wachten om, voor het eerst, in m'n eentje op reis te gaan en nieuwe plekken te zien, nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe ervaringen op te doen.

Wellicht zal er nog één reisverslag vanuit China komen, om alle persoonlijke hoogtepunten te memoreren. Gekke dingen die ik meegemaakt op een rijtje te zetten of eventueel nog eenmaal mijn hart te luchten. Ik kan het niet garanderen, maar ik ga m'n best doen.

Voor nu allemaal bedankt voor het lezen en de oprechte interesse van enorm veel mensen. Ik ga nog even genieten van mijn laatste weken in China!

  • 31 December 2019 - 08:09

    Ans Lopulissa:

    Dag Job,

    Ik heb met veel aandacht jouw verslag gelezen. Jammer dat het zo gelopen is met je werk!Wat een goeie beslissing om er nog zo’n mooie reis aan vast te knopen! We horen graag wat daarvan je bevindingen zijn. Vooralsnog wens ik je daar in het verre China een goeie afsluiting van je bezigheden! En voorzover je iets aan onze jaarwisseling doet ook een mooie afsluiting van het jaar! Respect voor je onderneming in die verre landen en Zhangjiajie ga ik écht googelen!
    Tot slot een goeie reis en ik hoop dat we nog meer van je te horen krijgen.

    Hartelijke groeten,
    Ans Lopulissa( collega GKC van je moeder)

  • 31 December 2019 - 09:22

    Aniek Wes:

    hey job, ik weet dat we eigenlijk nooit cc hebben maar toch wens ik je veel plezier voor je reis door Azië!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Actief sinds 26 Mei 2019
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 1766

Voorgaande reizen:

21 Mei 2019 - 21 Mei 2020

Achter de schermen in China

Landen bezocht: